Training Digitale strategie
De Digitale strategie training leert deelnemers hoe je een digitale strageie creëert, deelt, uitvoert, meet en optimaliseert voor een succesvolle digitale transformatie.
Digitale strategie

Een digitale strategie is een vooraf vastgesteld plan dat bepaalt hoe de organisatie haar doelstellingen beter kan bereiken door optimaal gebruik te maken van digitale tools. Zonder digitale strategie is een organisatie kwetsbaar voor verstoringen en loopt ze de kracht van innovatie mis.
Een digitale strategie overbrugt de kloof tussen nieuwe kansen en bedrijfsdoelstellingen, waardoor de organisatie zich blijvend kan aanpassen, groeien en voorop lopen in een wereld waarin technologie voortdurend nieuwe definities geeft aan sectoren.
Training Digitale strategie
De training Digitale strategie biedt deelnemers de methodologieën, praktische voorbeelden en tools om digitale strategieën te creëren, te delen, uit te voeren, te meten en te optimaliseren voor een succesvolle digitale transformatie.
Na afloop kan elke deelnemer teams leiden bij het creëren van digitale strategieën en de organisatie begeleiden bij het afstemmen van strategie op uitvoering en continue verbetering.
De deelnemers gebruiken het bijgeleverde boek 'Strategy in Digital transformation' en ander workshopmateriaal als leidraad.
Deelnemers ontvangen het certificaat ‘TIMAF Digital Strategy Specialist’.
Deze training is beschikbaar als een driedaagse klassikale training, een driedaagse in-company training of een tweedaagse online training.

2-daagse online training,
3-daagse training, of
3-daagse in-company training
INVESTERING
- online: EUR 995,- p.p.
- open inschirjving: EUR 2.980,- p.p.
- in-company: EUR 2.000,- p.p.
Deelnemers over de TIMAF-trainingen

Agenda
Dag 1 - Inleiding
Op de eerste dag van de training leer je de basisprincipes van een goede strategie. We gaan in op de kenmerken van digitale transformatie. Vervolgens leer je hoe je de bedrijfsstrategie kunt afstemmen op een digitale strategie.
-
Inleiding strategie
-
Goede en slechte strategieën
-
End-to-end strategieën
-
Digitale transformatie
-
Business strategie afstemmen op de digitale strategie
Dag 2 - Strategieën creëren, delen, uitvoeren, meten en optimaliseren
Op de tweede dag leer je hoe je digitale strategieën kunt creëren met behulp van OGSM en het TIMAF Digital Strategy Game. Vervolgens bespreken we hoe je strategieën optimaal kunt delen. Je leert hoe Obeya kan helpen om strategie en uitvoering op elkaar af te stemmen. Je leert hoe je strategieën kunt meten en continu kunt optimaliseren.
-
Digitale algemene en operationele strategieën
-
OGSM (Objective, Goals, Strategies, Measures)
-
Digitaal strategiespel
-
Strategieën delen
-
Strategie-uitvoering in de Obeya (de grote ruimte)
-
Strategieën meten en optimaliseren
Dag 3 - De digitale strategie voorbereiden en presenteren *
Op de derde dag bereidt u de digitale strategie voor uw businesscase voor. In de middag presenteren alle deelnemers de digitale strategie.
* Voor de tweedaagse online training:
Aan het einde van de tweedaagse online training bereid je de digitale strategie voor en deel je deze met de trainer. De trainer geeft feedback en advies over de volgende stappen.
Open inschrijving
Datum en tijd
2026
- Open inschrijving: 21, 22, 23 April 2026
- Open inschrijving: 1, 2, 3 December 2026
3 dagen van 09:30 until 16:30
Locatie
DRUK Utrecht
Westerkade 30
3511 HC Utrecht (Nederland)
Kosten
Open inschrijving: EUR 2.980,- per persoon
Inclusief trainingsmaterialen, lunch en catering.
Online: EUR 995,- per persoon
Inclusief trainingsmaterialen
In-company: EUR 2.000,- per persoon
Inclusief trainingsmaterialen.

